maandag 10 maart 2014

Sport, Nova Scotia en mijn baby-gastbroertje

Hallooo allemaal, long time no see! 
Het is de laatste maanden erg druk geweest hier dus ik ben er niet echt aan toe gekomen om eerder een blog te schrijven. Toch heb ik niet het idee dat er heel veel is om over te schrijven, volgende week ga ik op een trip naar Banff, dus daarna heb ik misschien wel wat meer te vertellen. 

Banff is een best bekende wintersport plaats hier, ongeveer 8-10 uur rijden. Tijdens de trip gaan we drie dagen skiën/snowboarden en de andere twee dagen gaan we toeristische dingen bezoeken zoals de Banff hotsprings en downtown Banff. 

Met een van de kinderen van de naschoolse opvang

Skypen met Verona
Mijn vriendin Verona, is sinds ongeveer een maand nu ook in Canada, helaas wel helemaal aan de andere kant van het land, ongeveer 6-7 uur vliegen van hier in Nova Scotia. Maar het is toch leuk om een Nederlandse vriendin tenminste ietsje dichterbij te hebben. Je kunt al haar verhalen en avonturen vinden op verona.reismee.nl

Bij de Hockey wedstrijd met Rebekka (Zwitserland)
 Ik ben ook al een paar keer naar een hockeywedstrijd in Prince George geweest, sport is hier veel groter en belangrijker dan in Nederland. Bijvoorbeeld, voor de wedstrijden van de lokale hockeyploeg, komen honderden mensen, soms dichtbij duizend, kijken bij bijna elke wedstrijd. Ook in de scholen is sport veel belangrijker, vooral mijn school, we hebben een volleybal, basketbal, football, voetbal en badminton team. Veel van de jongeren jaren worden gecoacht door leerlingen uit de 5e en 6e en een aantal leraren is ook erg betrokken in de sport teams. Voor wedstrijden wordt hier ook veel meer gereisd, ik heb bijvoorbeeld een vriendin in het senior basketbal team, die gaat gerust voor een wedstrijd of toernooi naar Vancouver (maar 1 uur vliegen of 9 uur rijden).  
En hier is een foto van mijn gastbroertje omdat ie schattig is en omdat het kan

1 opmerking:

  1. Heeeeeeeyyy loeka!!! Lang niet gesproken zeg! Ik vind het echt leuk om zo te lezen wat je een beetje uitvoert daar in het verre Canada :p.
    Superlief gastbroertje heb je trouwens haha.
    Xxxx Anna-Wil
    Ps. Wij moeten ook snel maar een keer skypen!

    BeantwoordenVerwijderen