vrijdag 25 oktober 2013

Thanksgiving, Vancouver & Victoria Trip

Hallo allemaal!
Na mijn vorige blog had ik beloofd dat ik deze wat langer zou maken, en ik denk dat dat wel gaat lukken. Thanksgiving was super om een keer mee te maken, maar ik denk dat het merendeel van deze blog toch over de Vancouver&Victoria trip zal gaan, want we hebben in 4-5 dagen echt heel veel gedaan toen we daar waren.

Dus, thanksgiving, er is eigenlijk niet heel veel over te zeggen, behalve dat het een gezellige familie avond is met vooral veel eten. Maar ik heb op thanksgiving wel voor het eerst pumpkin pie op, ik denk dat we dat ook in Nederland zouden moeten introduceren. Alles is hier nu trouwens pumpkin spice, er zijn pumpkin spice dontus, thee, muffins, latte en timbits (het middelste van een donut).
Thanksgiving dinner
De trip naar Vancouver en Victoria was super leuk, ondanks dat ik een aantal dingen in Vancouver al gezien had, was het toch nog steeds heel leuk om daar weer terug te komen. Maar voor de pret kon beginnen moesten we eerst naar Vancouver rijden, in een witte schoolbus, want ja, niemand vindt gele schoolbussen leuk. Het is ongeveer 800 km naar Vancouver en ik denk dat we er 10-12 uur over gedaan hebben.
In de bus

Vancouver!!
Dus na een lange dag in de bus kwamen we rond etenstijd aan in Vancouver, 's avond hebben we nog een stadswandeling gemaakt richting Science World, het ronde gebouw op de foto, en het olympische dorp, dat mega groot is.

Science world en het olympische dorp
De eerste dag begon al vroeg, rond acht uur vertrokken we in de bus richting Stanley Park waar we met de bus een beetje doorheen gereden hebben. Daarna ging we naar het Vancouver Aquarium, wat een gedoe was want net voordat onze groep kwam was er een probleem met het systeem, na dus nog een extra rondje Stanley Park konden we naar binnen.

Vancouver Aquarium

Vancouver Aquarium, dolfijnen show
Rond lunchtijd zijn we naar Granville Island gegaan, het is een deel in Vancouver, een soort van markt, met allemaal leuke winkeltjes en kraampjes. Er waren twee delen, het eerste deel was een grote markt, wel binnen, met heel veel vers eten en drinken, als je ooit in Vancouver komt, ga wat eten op Granville Island. Het andere deel bestond vooral uit winkeltjes met kunst en allerlei andere dingen, echt heel leuk om rond te struinen.

Granville eiland

Na Granville Island was het tijd voor een van de leukste momenten van de trip, shoppen in MetroTown! Metrotown is een groot winkelcentrum in Vancouver, en aangezien wij in Prince George niet eens een H&M hebben, heb ik mijn portemonnee daar flink leeg geshopt. Na het avond eten in Metrotown zijn we naar de film gegaan en vervolgens weer naar het hotel.

Dat was dus de eerste dag, zoals ik al zei, we hadden heel veel te doen in Vancouver. De tweede dag in Vancouver was eigenlijk niet echt in Vancouver, we gingen naar Wistler, ongeveer 2 uur ten noorden van Vancouver. Tijdens de Olympische spelen werden alle dingen zoals skiën in Wistler gedaan, het hele dorp is daar dan ook voor opgeknapt en je ziet nog overal olympische ringen e.d.

Fun in the bus with Claire (France) and Lena (Germany) on the way to Wistler I think, notice: Iris and Clara creeping in the back.
De ochtend in Wistler hebben we gemountainbiket langs een meer, daarna hebben we gekanood in het meer waar we daarvoor om heen gefietst hadden.
Kanoën in Wistler
Daarna was het tijd om naar het dorpje zelf te gaan. Wistler bestaat vooral uit winkels en hotels, ik heb niet heel veel echte huizen gezien. Maar het is wel een hele leuke plek om weer te shoppen! Bij de Roots (grote kledingwinkelketen) hebben ze zelfs speciale Wistler kleding. 's Avonds hadden we een soort van Cluedo gedaan maar dan moesten we door Vancouver lopen voor hints e.d. Het was heel leuk, maar we hebben ook wel een aantal vage typjes voorbij zien komen omdat het van 8 tot 11 in de avond was.
Wistler

More Wistler
Met Claire (Frankrijk) en Iris(Nederland)
De volgende dag was het weer vroeg op en op de ferry naar Victoria, Vancouver Island. Toen we van de ferry kwamen zijn we op de weg gestopt bij een pompoen boerderij waar we onze eigen pompoen konden kiezen die later die avond zouden uitsnijden.
Een pompoen uitkiezen
Met Rebekka (Zwitserland)
Vervolgens hadden we wat tijd om door Victoria rond te lopen, het was wel leuk om door de stad rond te lopen, want daar hadden we in Vancouver niet zo veel tijd voor gehad. De volgende ochtend gingen we naar een vuurtoren vlakbij Victoria, na de lunch gingen we walvissen kijken. Ze zien niet altijd wat, maar in deze tijd van het jaar zien ze vaak best veel. We hadden veel geluk en we hebben meerdere walwissen gezien, bij sommige zijn we echt heel dichtbij gekomen, ookal had ik vorig jaar al walwissen gezien, dit was toch wel wat anders.
Alles is halloween!
We waren aan het wachten op ons eten, toen we op eens deze schatjes zagen!
Een gebouw in Victoria, volgens mij iets voor het bestuur ofzo
Jack-o-Lanterns
Vuurtoren ergens vlak bij Victoria
Bij de vuurtoren
Whale Watching
Die avond hadden we ook een soort van halloween feest, maar uiteindelijk was het meer een avond praten en kaarten. Meeste mensen gingen laat naar bed met het idee om dan zo moe te zijn dat ze in de bus wel in slaap moesten vallen. Dat deed ik dus ook, maarja, zoals je al had bedacht, het werkte dus niet zo, ik heb geen minuut in de bus geslapen, maar dat betekende wel meer tijd om te praten tijdens de 14 uren tellende reis van Victoria naar Prince George. Het was een hele volle maar super leuke week! Veel nieuwe mensen leren kennen, waarvan de meesten gelukkig in Prince George wonen!