zondag 25 augustus 2013

First day in Ottawa!

Na 11 uur reizen, 9 uur vliegen en 2 uur rijden in een bus, zijn we gisterenavond eindelijk aan gekomen in het Jail House Hostel! We vlogen eerst naar Londen, vanaf Londen zijn we met een groep van ongeveer 35 andere studenten naar Montreal gevlogen. We moesten echter niet in Montreal zijn, maar in Ottawa, dus na nog een twee uur lange rit in de bus kwamen we eindelijk aan, rond 00.30 (lokale tijd).
De vluchten gingen heel goed en zonder vertraging, ik heb helaas alleen helemaal niet kunnen slapen, maar we hebben wel de hele vlucht (7 uur) gekletst!
Eenmaal in het Jail House aan gekomen moesten alle kamers nog verdeeld worden e.d. Dus tegen de tijd dat we echt konden gaan slapen was het al 1.30 lokale tijd. Hoewel ik wel moe was heb ik niet super veel geslapen, misschien kwam dat ook doordat we de volgende dag al om 8.00 aan het ontbijt moesten zitten. Maar uiteindelijk maakte dat niets uit omdat iedereen toch al om 7.00 uur wakker was van de jetlag.

Vandaag was een leuke, maar drukke dag. Als eerste zijn we naar een park in de buurt gelopen. Daar heeft de begeleider van de Prep Course wat verteld over gastgezinnen, school, gewoontes e.d. Daarna moest iedereen één schoen uittrekken en in het midden leggen. Daarna moest iedereen een schoen van de stapel pakken en een praatje maken met de persoon van wie je de schoen had. Na een minuut of 5 moest iedereen dan zijn 'partner' aan de groep introduceren. Daarna kregen we wat vrije tijd en zijn Iris en ik met een groep studenten uit Zwitserland door het winkelcentrum gelopen en we hebben wat geluncht. Na de lunch was er een stadswandeling door Ottawa georganiseerd, de tour zelf was heel erg leuk, hoewel het na 2,5 uur toch wel heel erg vermoeiend was voor de meeste van ons, omdat iedereen eigenlijk wel last had van een jetlag en dus heel moe was. De gids wist echt verbazend veel te vertellen (zelfs de vrouw die deze week een beetje leidt en hiervandaan komt wist veel dingen nog niet). Na de wandeling hebben ik en Iris met een aantal andere exchange students op een terrasje gezeten om nog even wat te drinken.
Daarna hebben we even op onze kamers in het hostel gezeten en zijn we naar een restaurant gegaan voor het avond eten. Ik heb gezellig gegeten met Iris (Nederland) en David (Frankrijk), we hebben David zo ver kregen om ''Stroopwafel'' te zeggen, haha, als je ooit een Frans tegenkomt moet je dat ook eens proberen, je wilt niet weten hoe grappig dat klinkt xD

Morgen gaan we 'survivallen' en naar een strand in de buurt, en 's avond gaan we eten bij een restaurantje in de buurt.

Het is hier nu 20.30 dus we moeten onszelf nog wel even wakker houden, terwijl het bij jullie al 2.30 is :S In elk geval, het gaat hier allemaal goed!! Good luck!