maandag 12 augustus 2013

Trouble in paradise

Afgelopen donderdagochtend was alles nog zoals het gepland was. Tot ik een mailtje kreeg van de Nederlandse contact persoon van STS, er was/is een staking bij de Canadese ambassade. Ik en met mij nog twee andere Nederlandse meiden hebben hun Visum/Study Permit nog niet dus dat levert best wel veel problemen op. Onze vluchten zijn namelijk al geboekt door de organisatie, en mijn school begint anderhalve week na mijn geplande vertrek, owja, en niet geheel onbelangrijk ik ga eerst nog een week naar Ottowa/Montreal!
Als onze Visa niet voor vrijdag 16 augustus 15.00 uur binnen zijn gaat STS de vluchten om boeken naar 6 september. We doen er alles aan wat we kunnen om mijn visum op tijd binnen te krijgen, maar het is gewoon heel erg lastig om er tussen te komen bij de ambassade, mede omdat alles heel officieel is.
Alles is al in huis voor mijn uitwisseling, van hagelslag en stroopwafels, tot mini-shampoo voor de eerste week en cadeau's voor mijn gastgezin. Nu is het dus alleen nog hopen dat mijn visum op tijd is!
Gelukkig is er ook nog goed nieuws, ik heb nu namelijk best veel contact met mijn gastzusje uit Zwitserland, we mailen veel en ze lijkt me heel aardig! Ze heeft liever niet dat ik haar naam noem, maar ze houdt van muziek, natuur, en ze is vrij sportief. We hebben tot nu toe erg leuk contact en ik denk dat het leuk is dat ik iemand heb waarmee ik deze ervaring kan delen.
Om trouwens een idee te geven van hoeveel mensen er elk jaar op uitwisseling gaan: Per jaar gaan er ongeveer 400-450 jongeren uit Nederland naar het buitenland voor een highschool jaar. Daarvan gaan er dit jaar 61 studenten met STS. 51 naar USA, 5 naar Canada, 1 naar Australiƫ, 1 naar Nieuw-Zeeland, 1 naar Engeland, 1 naar Ierland en 1 naar Frankrijk. Er zijn dit jaar best veel plekken beschikbaar voor Canada, want als ik me niet vergis waren het er vorig jaar maar een stuk of 3.
Vrijdag weet ik dus wanneer ik vertrek, dus als ik tijd heb zal ik weer even een kort stukje schrijven dan. Vergeet ook niet om rechts boven bij ''Volg me''  je e-mail in te vullen om op de hoogte te blijven van mijn nieuwe posts. Je krijgt dan elke keer als ik wat nieuws plaats een mailtje, en geen zorgen je krijgt er niet een volg gespamde inbox gratis bij xD Good luck!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten