zaterdag 7 september 2013

School

Hi!
Mijn vorige post is maar 6 dagen geleden, en in de tussen tijd is er alweer zoveel gebeurd! Ik ben een ochtend naar de ijsbaan geweest om te trainen. Misschien ga ik hier ook elke week lessen volgen, maar het idee hier is dat je $35 per week betaald en dan word je elke dag op de ijsbaan verwacht. Ja, dat gaat dus niet gebeuren, ze gingen kijken of ze voor mij en een andere uitwisselingsstudent een goede deal kunnen maken, dus dat is nog even afwachten.
Ondertussen is school hier ook begonnen. Woensdag was mijn eerste dag school, maar 1,5 uur gelukkig! Het was vooral een introductie voor al je vakken dus niet echt iets bijzonders. Donderdag was mijn eerste 'echte' schooldag. Tja, dat was niet zo'n succes. Tijdens mijn lessen was iedereen de hele tijd stil, niet zo'n goede gelegenheid om mensen te leren kennen dus. In mijn 'Spare' (een tussen uur zeg maar) zaten ik en een andere uitwisselingsstudent wat te kletsen en toen kwamen er opeens 3 mensen op ons af die zich vervolgens voorstelde. De rest van dat uur (onze uren zijn 1 uur en 12 minuten, logica mensen!) hebben we met hun zitten praten. Ze hadden al allemaal plannen om ons van alles te laten zien in en om Prince George.
Vrijdag was een groter succes dan donderdag. Ik heb eigenlijk in elke les wel met iemand zitten praten en ik begon te snappen hoe m'n locker werkt. Haha, dat is een kunst op zich hoor. Ze zijn dan misschien wel heel handig en groot, maar ze open krijgen is een ander verhaal. Je hebt drie nummers om hem open te krijgen. Hier een handleiding om je locker te openen, mocht je dat ooit eens nodig hebben:
1. Draai een heel rondje naar rechts
2. Ga naar je eerste nummer
3. Ga via links naar je tweede nummer, MAAR met een extra rondje
4. Ga naar je derde nummer, MAAR zonder het extra rondje en via rechts.
Tja, dan sta je daar, moest het nou met of zonder het extra rondje dit keer? Eum.. Maar goed, na een paar keer had ik het door en nu kan ik hem fatsoenlijk openen, yeeh!
Owja en voor ik het vergeet, je hoeft je niet te verbazen als je docent de les binnen komt lopen met een Tim Hortons, en die tijdens de les drinkt, das heel normaal. Waar je je ook niet over hoeft te verbazen is dat je vanaf Grade 11 bij de meeste docenten in de klas mag eten en drinken tijdens de lessen.
In elk geval, het is nu lunchtijd hier!
Good luck!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten