zondag 22 september 2013

Football & more

Hallo allemaal!
Laten we even een momentje nemen om in te zien hoe verschillend Nederlandse steden en Canadese steden zijn. De straten zijn hier veel, en dan ook veel groener. Waar je in Nederland alleen maar gebouwen hebt en een enkel park, heb je hier in elke straat bijna groen en vrij veel parken.
Op weg naar school 
Okey, dat terzijde nu over naar wat ik heb gedaan de afgelopen 10 dagen! School wordt steeds beter, ik heb scheikunde in gewisseld voor kunst! Ondertussen begin ik ook steeds meer mensen te leren kennen en vrienden te maken. Ik probeer zoveel mogelijk met echte Canadezen om te gaan, maar dat is heel moeilijk als alle uitwisselingsstudenten zo aardig zijn.
Vorige weekend was dan ook heel gezellig, want na school ben ik naar Iris (uitwisselingsstudent uit Nederland, zit op een andere school) gegaan om te logeren! 's Avonds zijn we naar de bios gegaan met haar hostmoeder en zusjes. Was erg leuk, ze heeft namelijk vier gastzusje, waarvan er drie ook uitwisselingsstudenten zijn).

Alle uitwisselingsstudenten die bij de football game waren. Tore (Zweden), Julia (Duitland), Nina (Denemarken), Rebekka (Zwitserland) en Tim (Duitsland, maar die staat niet op de foto). 

Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst naar een football game geweest, Duchess Park (mijn school) tegen CHSS (College Heights Secondary School). Het was erg leuk, maar iemand moet me toch nog eens fatsoenlijk uitleggen hoe de regels zijn. De beste uitleg die ik kreeg was: 'Het is rugby met schoudervulling'. Tja, of ik daar nou veel verder mee kwam.

Ondertussen is het weer hier ook van 30 graden naar 17 met regen gezakt. Helaas, hoewel het wel een mooie regenboog geeft.
Zaterdag was er weer een verjaardag, van een van de kinderen was vrienden van mijn gastouders. Op elk feestje hebben ze hier eigenlijk wel een pinata. Dus daar werd er door de kleine kinderen ook weer flink op los geslagen.
Een kort stukje maar dit keer, maar ik ga over een half uurtje naar de Mall met Iris (Nederland), Clara (Oostenrijk), Tim (Duitsland) en Leti (Argentiniƫ)!
Goodluck!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten