zondag 1 juni 2014

You've gotta love spring

Hallo mijn lieve kaaskoppen!
In minder dan twee weken is hier alweer zoveel gebeurd! De tijd vliegt, dus in de laatste weken moet er nog heel wat ondernomen worden. Sinds de sneeuw hier pas een paar weekjes weg is, zijn er nu allerlei nieuwe dingen te doen rond Prince George, waarvan ik er natuurlijk zoveel mogelijk wil doen voor ik hier over een krap maandje alweer vertrek. 
Verona (Nederland) en Rebekka (Zwitserland)
Vorige weekend had ik het geluk dat Verona, een vriendin uit Nederland, die nu voor een half jaar op uitwisseling naar Nova Scotia, Canada is, mij kwam opzoeken in Prince George. Na een reis van bijna 12 uur van de andere kant van Canada, kwam ze dan toch eindelijk in Prince George aan. Veel tijd heb ik haar niet gegeven om een jetlag te hebben, sinds we maar een paar dagen in Prince George samen hadden, zijn we meteen de volgende dag op pad gegaan. Het weer is hier de laatste tijd heel goed, dus we zijn voor een wandeling door Fort George Park gegaan met Rebekka. Het was ontzettend leuk om iemand uit Nederland op bezoek te hebben, de eerste persoon die ik vanuit Nederland ken in acht maanden! De dagen zijn voorbij gevlogen. Een groot plus punt, we hebben veel Nederlands gepraat, dus mijn Nederlands is nu weer een beetje beter alvast voor als ik terug kom naar Nederland. 

Bij de Fraser river

Een wandelpaadje in Fort George Park

#forestselfie

Afgelopen donderdag waren de docenten aan het staken, dus we hadden een dagje vrij van school, wat erg zeg. Wat beter te doen dan met twee vrienden een dagje naar Barkerville gaan! Barkerville is een historische dorpje, een beetje zoals het openluchtmuseum in Arnhem, maar dan een stuk kleiner en met Canadese historische gebouwen. Ze hadden bijvoorbeeld een China town, een goudmijntje, heel veel snoepwinkels en paardenstallen in Barkerville. Het is ongeveer twee en een half uur rijden van Prince George, maar dat is voor Canadese begrippen echt niks. Ik moet toegeven dat ik ook aan de lange afstanden gewend ben geraakt door de maanden heen. Is iets 3 uur rijden? Okay daar kunnen we wel voor een dagje heen gaan dan. 
Op weg naar Barkerville heb ik ook mijn eerste beer gezien, en het bleef niet bij één, met drie in een dag! We zagen twee zwarte beren op de heen weg, en eentje op de terugweg, ze liepen gewoon langs de weg. Ik was al bijna bang dat ik na bijna 11 maanden in Canada te zijn geweest geen beer zou zien, maar gelukkig is dat nu wel gebeurd. Eigenlijk is het ook illegaal om te stoppen op de weg om een foto van een beer te nemen hier, maar ik moest natuurlijk wel mijn eerste ''bear-encounter'' vastleggen. Nu moet ik alleen nog een Moose en een Grizzly beer zien voor ik hier weg ga. 
Eerste beer die ik heb gezien!

Johanne in het oude kerkje in Barkeville


Ja, je kan hier nog steeds sneeuw vinden!
In Barkerville kun je ook naar de begraafplaats lopen die erbij hoort, ongeveer een half uurtje lopen. Omdat Barkerville best hoog in de bergen ligt hebben we tijdens die wandeling nog best wel wat sneeuw gevonden, toch een raar idee, over de sneeuw lopen in eind mei!

Dat zie je goed, sneeuw op de grond!
Watervalletje op de achtergrond
In Barkerville
In Barkerville met Matt en Johanne

#antiquemirrorselfie
Op de weg terug van Barkerville naar Prince George 
Het graduation seizoen is hier ook begonnen! Veel van de ceremonies zijn hier al voor de examens, een beetje apart omdat je eigenlijk nog helemaal niet zeker weet of je geslaagd bent, maar ach, zo gaat dat hier. Afgelopen vrijdag ben de naar de Grad Ceremony&Dance van College Heights geweest voor Noémie. Ze hebben hier zoals in Amerikaanse films ook van die lange jurken en hoedjes, die ze aan het einde van de ceremonie ook in de lucht gooide, alsof ik in high school musical was beland. 

Met Noémie en Johanna (beide Zwitserland)


Tijdens de ceremonie

#gradselfie
Dat waren mijn belevenissen voor de afgelopen anderhalve week, zoals jullie zien heb ik het heel erg naar mijn zin in Canada. Zeker vanwege alle dingen die nu gebeuren omdat het het einde van het schooljaar is en omdat het zulk goed weer is dat ik nu al in shorts rond loop. Maar ik heb ook wel zin om naar mijn kleine kikkerlandje terug te komen, omdat dat toch altijd wel mijn thuis blijft. Zie jullie allemaal snel weer! 
Liefs, Loeka

Geen opmerkingen:

Een reactie posten